Autorský tým

Mgr. Petra ŠILHÁNOVÁ (*1973) již v průběhu studia učitelství pro základní školy se specializací na specifické poruchy učení a chování na pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci, ale i po jeho dokončení, pracovala jako učitelka základní školy.
Během 25 let svého působení ve školství se aktivně zapojovala do vzdělávacích programů podporovaných Evropskou unií zaměřených na výuku anglického jazyka a jeho zavádění do výuky ostatních předmětů, zvyšování počítačové gramotnosti, efektivního využití e-learningu ve výuce, osobnostního růstu a komunikace. Aktivně se spolu se žáky věnovala charitativním aktivitám (spolupráce s Ligou proti rakovině Praha, organizování sbírek na pomoc opuštěným zvířatům z útulků).
Výbornou znalost školního prostředí, zkušenosti z výuky, práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i práce metodika primární prevence patologických jevů nyní využívá jako produktová manažerka portálu Proškoly.cz. Je autorkou a vedoucí projektů: Specifické poruchy učení (on-line testy a pracovní listy) a Fake news (on-line testy a pracovní listy).

Václav SEDLÁŘ (*1989) již od dětských let se zajímal o automobily, techniku a počítače. Při studiu na střední škole se zaměřením na zabezpečovací techniku a slaboproud spolupracoval na budování nové počítačové sítě, později při studiích na TUL se postupně přeorientoval na vývoj webových aplikací. V posledním roce studia nastoupil do firmy Databox s.r.o., absolvoval několik školení u známého českého programátora Davida Grudla a nyní je hlavním programátorem portálu Proškoly.cz a Škola na dlani.cz.
Ve volném čase programuje webové aplikace pro dceřinou společnost Systegra a občas si přibere nějaký zajímavý externí projekt, aby si vyzkoušel nové technologie. Spolu s kolegou Janem Vundrem spolupracoval na výstavách zaměřených na virtuální realitu, nebo na ukázkách techniky využívající dnes populární jednodeskové počítače Arduino anebo PHPoC. V minulosti také programoval několik stránek pro město Liberec (parking.liberec.cz, tsml.cz a další).
Pokud zrovna neprogramuje, tráví čas pracemi na svém domku, relaxuje u počítačové hry, nebo na internetu sleduje novinky v automobilismu.

Filip Dvořáček (*1997) se při své práci stále věnuje studiu ekonomického zaměření. Působí jako dobrovolník ve středisku pro ranou péči, kde vypomáhá v sociálně akvizičních službách. Aktivně se účastní programů EU na podporu vzdělávání, odborné přípravy mládeže a sportu v Evropě. Portálu Proškoly.cz přináší svěží náhled na zpracování materiálů z pohledu aktivního studenta a obohacuje jeho obsah díky získaným interpersonálním dovednostem z řad absolvovaných kurzů a vedených projektů. Své zkušenosti v online prostředí využívá k vytváření moderních podkladů, které jsou používány v sekci Fake news.

Mgr. Jan VALÁŠEK (*1979) po ukončení studia učitelství na FTVS UK zpestřeného stipendijním pobytem v Německu na Universität GH Essen pracoval 7 let jako učitel na základní škole. Zkušenosti z výuky obohacené o roli výchovného poradce, koordinátora školního vzdělávacího programu, ICT metodika, předsedy školské rady a vedoucího řady projektů financovaných z evropských fondů nyní zúročuje v roli produktového manažera portálu Proškoly.cz. Je autorem on-line sociometrických dotazníků Klima třídy a Klima školy, Plošných testů nanečisto, testů dopravní výchovy a českého jazyka. S manželkou Marcelou má dvě děti – Antonína a Alžbětu.

