Autorský tým
![Mgr. Petra ŠILHÁNOVÁ](/www/images/public/foto_silhanova_at.jpg)
Mgr. Petra ŠILHÁNOVÁ
Mgr. Petra ŠILHÁNOVÁ
Již v průběhu studia učitelství pro základní školy se specializací na specifické poruchy učení a chování na pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci, ale i po jeho dokončení, pracovala jako učitelka základní školy.
Během 25 let svého působení ve školství se aktivně zapojovala do vzdělávacích programů podporovaných Evropskou unií zaměřených na výuku anglického jazyka a jeho zavádění do výuky ostatních předmětů, zvyšování počítačové gramotnosti, efektivního využití e-learningu ve výuce, osobnostního růstu a komunikace. Aktivně se spolu se žáky věnovala charitativním aktivitám (spolupráce s Ligou proti rakovině Praha, organizování sbírek na pomoc opuštěným zvířatům z útulků).
![Helena FERSTLOVÁ](/www/images/public/foto_ferstlova.jpg)
Helena FERSTLOVÁ
Helena FERSTLOVÁ
Nadšená odbornice na český jazyk a literaturu, což dokládají její zkušenosti získané nejen studiem na Technické univerzitě v Liberci, ale i praxí v novinářství, marketingu a copywritingu. Od dob střední školy, kde začala s doučováním českého jazyka, až po oceněné literární a jazykové práce během studia na fakultě, ukazuje její cesta neustálý zájem o rozvoj a prohlubování znalostí z českého jazyka a literatury. Významným milníkem v její kariéře je vydání kolektivní práce na transkripci textu ze 14. století, Cestopisu tzv. Mandevilla.
![Veronika TITTERTON](/www/images/public/foto_vtitterton.jpg)
Veronika TITTERTON
Veronika TITTERTON
Výukou anglického jazyka se zabývá již od dob studia na Střední průmyslové škole strojní a dopravní v Děčíně, kde se věnovala odpolednímu doučování.
V průběhu studia na pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci začala spolupracovat s libereckými jazykovými školami Ceet, Stamina a Studyline. Po jeho dokončení pracovala 9 let jako lektorka anglického jazyka a vedla roční pomaturitní kurzy. V letech 2012, 2013 a 2018 vyučovala anglický jazyk v letní rezidenční škole Manor Courses ve Velké Británii. Nyní pracuje jako učitelka na Střední průmyslové škole textilní v Liberci.
![Ian TITTERTON](/www/images/public/foto_ititterton.jpg)
Ian TITTERTON
Ian TITTERTON
Ian je rodilý mluvčí z Velké Británie, kde pracoval jako úředník u soudu v Leeds. Po absolvování rekvalifikačního kurzu získal certifikát CELTA (Certificate in Teaching English to Speakers of Other Languages), který je základní mezinárodně uznávanou kvalifikací pro učitele angličtiny, a odcestoval do České republiky. Zakotvil v Liberci, kde nejprve spolupracoval s jazykovými školami Swallow, Ceet, Studyline, Stamina, Polyglot aj., vedl také pomaturitní kurzy. Nyní vyučuje anglický jazyk ve velkých firmách jako Škoda auto, ABB, Pivovar Svijany, Magna, Valbek.
![Ing. Jan Tichý](/www/images/public/foto_tichy.jpg)
Ing. Jan TICHÝ
Ing. Jan TICHÝ
Již jako student střední školy získal své první zkušenosti s prací s dětskými kolektivy jako vedoucí na táborech. Po dokončení studia na Technické univerzitě v Liberci – obor řídící systémy s navazujícím studiem informatiky, se stal vývojářem firmy Jablotron. V roce 2018 se jako vedoucí technických kroužků – Lego roboti, 3D tisk a programování, vrátil k práci s dětmi. O tři roky později přijal nabídku ředitele základní školy na podporu zavádění nového pojetí výuky informatiky do škol. Při práci učitele informatiky dokončil na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Doplňující pedagogické studium zaměřené na přípravu učitelů 2. stupně ZŠ a SŠ se zaměřením na informatiku.
![Mgr. Jan VALÁŠEK](/www/images/public/foto_valasek.gif)
Mgr. Jan VALÁŠEK
Mgr. Jan VALÁŠEK
Po ukončení studia učitelství na FTVS UK zpestřeného stipendijním pobytem v Německu na Universität GH Essen pracoval 7 let jako učitel na základní škole. Zkušenosti z výuky obohacené o roli výchovného poradce, koordinátora školního vzdělávacího programu, ICT metodika, předsedy školské rady a vedoucího řady projektů financovaných z evropských fondů zúročil v roli produktového manažera portálu Proškoly.cz.
![PhDr. Jitka FOŘTÍKOVÁ, Ph.D.](/www/images/public/foto_fortikova.gif)
PhDr. Jitka FOŘTÍKOVÁ, Ph.D.
PhDr. Jitka FOŘTÍKOVÁ, Ph.D.
V rámci postgraduálního studia se tři roky věnovala vzdělávání nadaných dětí a pedagogickým aspektům práce s mimořádnými talenty. Iniciovala vlastní mezinárodní výzkum nadaných žáků v Čechách, Nizozemí a Slovensku a vedla kurz studia nadání pro studenty učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Je předsedkyní občanského sdružení Centrum nadání, které se zabývá pedagogickou a poradenskou podporou nadaných dětí a jejich rodičů, dále je členkou mezinárodní organizace ECHA (Evropská rada pro vysoké schopnosti) a předsedkyní 11. mezinárodní ECHA konference v Praze v roce 2008. Na svém kontě má rozsáhlou publikační činnost v odborných periodikách a je autorkou monografie Talent a nadání – jejich rozvoj ve volném čase (IDM MŠMT, 2004) a také encyklopedie v Testech dětských schopností. Spolu s manželem vydala monografii – Nadané dítě a rozvoj jeho schopností (Praha: Portál, 2007.). Do roku 2007 byla zaměstnancem Institutu pedagogicko-psychologického poradenství ČR jako odborný pracovník v péči o nadané žáky. S manželem Václavem má tři děti.
![Václav FOŘTÍK](/www/images/public/foto_fortik.gif)
Václav FOŘTÍK
Václav FOŘTÍK
Je také překladatel a spoluautor 3 kvízových knih z angličtiny. Za posledních 10 let vydal 17 sborníků povídek mladých autorů do 26 let a organizoval 10 ročníků literární soutěže pro děti a mládež. Působil také jako porotce literární soutěže Karla Čapka. Je autorem pravidelných i jednorázových rubrik Mladé Fronty Dnes, Lidových novin, 21. století, Hospodářských novin, 100+1 ZZ, Pevnosti, Ikarie a několika dalších periodik. Zabývá se také vydáváním zábavně vzdělávacího softwaru s problematikou kvízů a testů. Je autorem elektronických testů Doktor IQ, Testy dětských schopností, a spoluautorem publikace Nadané dítě a rozvoj jeho schopností (Praha: Portál, 2007.) V posledních letech se aktivně podílí na mnoha volnočasových aktivitách pro nadané děti a mládež, je organizátorem a tvůrcem projektu letních zábavně-vzdělávacích týdenních campů s tematikou rozvoje logického myšlení, tvůrčího psaní, různých typů her a dramatiky.